Horváth Janisz az európai és a kínai kalligráfia hazai mestere. Támogató személyisége, széles műveltsége és kiváló előadói stílusa által kurzusai inspiráció és kulturális élmény minden művészetek, kultúra iránt érdeklődő számára. Az ázsiai, ezen belül kiemelten a kínai művészet és kultúra a szenvedélye. Tanulmányait a Kínai Szépművészeti Egyetemen kiváló minősítéssel végezte el.
„Az egyetemes vizuális kultúra sajátos ábrázolásmódja a kínai tájképfestészet. A tussal, hegyes ecsettel rizspapírra megfestett légies kép látszólag egyszerű, de mégis bonyolultan összetett technikai megoldásait ismerhetjük most meg. Például a szürke hegyek folttónusait széles mozdulatokkal úsztatva, a kéregszerű sziklák barázdáit pedig az oldalára döntött kecskeszőrű ecsettel „karcosan” kell megfesteni. A lombosfa ágainak könnyed íveit, a fenyőfa tűskéit pedig a mókus- vagy nyúlszőrecset követi a legpontosabban.
Mind erről részletesen tanulhatunk a nyári táborban, ahol a gyakorlati foglalkozásokon elsajátíthatjuk a könnyed csuklómozdulatokra épített, függőlegesen tartott keleti ecsetvezetést, a kevés színt használó ábrázolásmódot. Emellett megismerhetjük a sajátos kínai vonalesztétika szabályait, az üresség–telítettség alkalmazását, a hegy–víz (shanshui) egyedi értelmezését is.”
Tóth Pitya István képein is nagy jelentőséggel jelenik meg a táj és a növényzet, bokrok és fák. Jól látszik a műveken, hogy hogyan változik át a táj a képek tartalmi üzenetét hordozva. Itt is „fantázia” tájakat ábrázol a művész, de szinte emberi tulajdonságokkal ruházza fel az aprólékos műgonddal megrajzolt sziklákat, fákat, és más növényeket. A tartalmi szemlélet (mely gyakran a művész keserédes humorát is tükrözi) megismerése mellett betekintést nyerhetünk a művész speciális alapozási és rajzolási technikájába is.
Hogyan gyűjtünk motívumokat a tájban és az adott falu épített környezetében? Hogyan dolgozzuk fel a gyűjtött anyagot, majd hogyan haladunk a vázlat készítés egyre finomodó fázisaiban, egy kiérlelt kompozíció felé? Milyen rejtett erővonalak működnek egy képsíkon belül? Milyen szín harmóniákat használunk a táj belső lényegének kifejezéséhez? Mit jelent a körvonalak harmonizálása? A 7 nap alatt ezekre a kérdésekre is válaszokat kaphatunk.
Célunk, hogy minden résztvevőnk számára igazi inspiráci és konkrét módszereket adjunk a további önálló alkotási tevékenységéhez.